Coronacrisis en uw financiën

Gepubliceerd op: 20-05-2020

Coronacrisis en uw financiën. Portaal heeft op haar website https://www.portaal.nl enkele mededelingen geplaatst in verband met de Coronacrisis. O.a. over de financiën en over eenzaamheid. De tekst en de foto's zijn dan ook overgenomen van de site van Portaal.

Coronacrisis en uw financiën

Iedereen merkt de gevolgen van de landelijke maatregelen die de overheid neemt om snelle verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Ook voor uw werk en uw inkomen kunnen de coronamaatregelen gevolgen hebben. Misschien heeft u tijdelijk minder inkomen of bent u werkloos geraakt. Of heeft u een eigen onderneming en loopt u omzet mis. Maakt u zich zorgen of u de huur van uw woning of bedrijfsruimte nog kunt betalen? Blijf er niet meer rondlopen. Neem contact met ons, zodat we samen op zoek kunnen gaan naar een oplossing. Bel ons via nummer 088 - 767 82 25. 

Portaal staat voor u klaar

We kunnen ons goed voorstellen dat u zich soms eenzaam voelt. We zijn allemaal aan huis gebonden, contact met anderen is beperkt. Voor veel mensen is het best eenzaam op dit moment. Maar u staat er niet alleen voor. We zitten voor u klaar als u gewoon even zin hebt in een gezellig praatje. Dus aarzel niet en bel ons. We staan voor u klaar. 

De gezichten achter Praat met Portaal

Sinds kort kunnen huurders ons via Praat met Portaal bellen om even een gezellig praatje te houden. Zeker in deze gekke en onzekere tijden is er behoefte aan contact. Omdat dit fysiek niet meer mogelijk is, kan juist nu een praatje zo waardevol zijn. Benieuwd hoe onze collega’s deze gesprekken hebben ervaren? Lees dan hieronder de ervaringen van Bianca en Lenie.

Bianca

Hoe vond je het om te bellen met een huurder?

Leuk en ik wilde graag iets doen voor onze huurders. Kleine moeite en een klein gebaar, en het wordt wel erg gewaardeerd merkte ik.

Hoe vond je het gesprek?

De mevrouw die belde praatte gemakkelijk. Ik kon merken dat mevrouw echt behoefte had om te praten. Ik had namelijk het gevoel dat ze me zo lang mogelijk aan de lijn probeerde te houden. Doordat mevrouw zo veel te vertellen had, kon ik echt een luisterend oor zijn. 

Wat viel je het meeste op aan het gesprek?

Dat mevrouw nog heel erg bij de tijd was. Ze had nog heel veel te vertellen. Ik heb van alles gehoord over eten, de pedicure, haar nichtjes, de thuiszorg, de straat en nog veel meer.

Wat was de reactie van de huurder?

Mevrouw heeft zelf geen kinderen en was blij dat ze iemand sprak. Ze vond het daardoor extra fijn dat ik even belde. Het was lastig om af te ronden, omdat mevrouw ook na 40 minuten nog graag wilde doorpraten. Ik heb uiteindelijk aangegeven dat zij ons altijd nog een keer mag bellen als ze nog even wil praten en denk dat ze dit zeker gaat doen.

Lenie 

Hoe vond je het om te bellen met een huurder?

Het was voor mij niet nieuw. Vanuit het klantencontactcentrum (KCC) ben ik gewend om veel te bellen.

Hoe vond je het gesprek?

Het gesprek verliep heel natuurlijk en het ging eigenlijk vanzelf. Het was alsof ik de buurvrouw aan de lijn had. De gesprekslijn die aangeboden is als eventuele ondersteuning voor het gesprek was helemaal niet nodig.

Wat viel je het meeste op aan het gesprek?

Dat mevrouw aangeeft zich gevangen te voelen in haar eigen woning. Ze komt nu nauwelijks naar buiten door de coronacrisis. Ze had hierdoor een paar slechte dagen gehad.

Wat was de reactie van de huurder?

Mevrouw gaf aan dat ze het lief vond dat ik belde. Ook wilde ze ons nog hartelijk bedanken voor de bloemen. Ze vond het heel fijn om even te praten en wil graag nog een keer gebeld worden.

Heeft u ook zin een praatje of voelt u zich eenzaam? We zijn te bereiken op nummer 088 - 767 82 25. We zitten voor u klaar.